Toerisme Italië

Campagne die loopt als een trein

ENIT (Nationale Dienst voor Toerisme Italië) wou traffic naar haar gloednieuwe website genereren, en awareness creëren rond een selectie mooie bestemmingen die makkelijk bereikbaar zijn met de trein.

Dit resulteerde in een multichannel digitale campagne, met lead generation nieuwsbrieven en online bannering om maximale traffic te genereren, en sociale media als inspiratiebron om een treinreis door Italië te overwegen.

Sociale media als hefboom

Steven Van Genechten (Media Expert): “Naast online bannering en lead generation, wilden we ook iets speciaals doen om de doelgroep van jonge gezinnen te bereiken.”

Daarom stuurden we Demi Crapa (social media manager bij Flair) op pad naar Toscane, waar ze vier dagen lang over haar Italiaanse treinavontuur rapporteerde via de instagramkanalen @flairbelgie en @flairbelgique, die tesamen bijna 150.000 volgers tellen. 

De keuze voor zo’n Social Pack was ideaal, omdat Flair via sociale media een gigantisch bereik heeft bij jonge vrouwen. Vrouwen zijn binnen hun gezin, met vrienden of als solo reiziger vaak de centrale beslissingsnemer als het op reizen aankomt. Flair heeft bovendien zeer ontvankelijke volgers: ze vertrouwen het advies van hun magazinegezichten en scoren zeer goed op vlak van engagement (liken, reageren, delen, ...).

En de resultaten?

Die mogen er zijn!

De instagramreels werden maar liefst 46.229 keer bekeken, en met de verschillende stories bereikte de campagne in totaal 28.161 accounts.

Ook op vlak van interactie behaalde de campagne mooie resultaten: met talloze likes, enthousiaste comments waarin vrienden alvast vakantieplannen begonnen te maken, instagramstories die werden opgeslagen om later te herbekijken, ...