Kanaal Z/Canal Z

Print

Positionering

Kanaal Z en Canal Z, de enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel, staan voor betrouwbare financieel-economische berichtgeving met een klare kijk op business, economie en geld. Het zijn beide open zenders met een generalistisch karakter die rationeel en verrijkend werken en zorgen voor duiding en inspiratie.

Programmatie

De ‘modulaire aanpak’ binnen ieder programma, op basis van 2 tot 3 minuten durende videomodules, zorgt ervoor dat de uitzendingen onmiddellijk op allerlei platformen kunnen bekeken en gedeeld worden (iPad, websites, newsletters, iPhone, intranet, narrowcasting,…). Op die manier willen beide zenders, naast het aanbieden van betrouwbare en waardevolle informatie, ook de sterkhouder zijn en blijven in het optimaliseren van de audiovisuele communicatie van bedrijven, kenniscentra en federaties. Kanaal Z en Canal Z zijn tenslotte ook te volgen op andere platformen zoals Yelo van Telenet en TV Overal van Proximus.

Kanaal Z informeert en inspireert

Kanaal Z en Canal Z investeren continu in een sterke programmering met een gevarieerd aanbod dat ervoor zorgt dat iedere kijker aan zijn trekken komt. Met programma’s als Z-Nieuws, Z-Beurs en Z-Expert, komen de zenders tegemoet aan de informatie- en meerwaardezoeker met hun actuele sociale, financiële en economische berichtgeving (nationaal en internationaal). Zo komt het Nederlandstalige Z-Nieuws tot stand vanuit de redactiecel die werkt binnen het kader van de VTM-redactie. Daarnaast zorgt een redactie in het Brussels Media Centre van Roularta voor Z-Beurs en Z-Expert, én voor het Franstalige Z-News, Z-Bourse en Z-Expert. In het Brussels Media Centre in Evere werken meer dan 300 topjournalisten in een multimediale newsroom die zorgt voor non-stopberichtgeving op het internet, voor commentaren en diepgaande journalistiek in de magazines.

Programma’s als Z-Ondernemen, Z-Audit, Z-Fiscaal, Z-Funds, Z-Innovatie en Z-Design spelen vervolgens in op zij die verder willen evolueren en kennis verwerven binnen het bedrijfsleven. Met wekelijks terugkerende programmareeksen als Z-Energy, Z-Healthcare, Z-Industry en Z-HR, evenals de reeksen Z-Chemie & Farma, Z-Facility, Z-Food, Z-ICT, Z-Insurance, Z-Veiligheid & Welzijn en Z-Cleantech, vernieuwt en versterkt Kanaal Z en Canal Z de community communicatie met diverse beroepsfederaties. En met Z-Smart Cities, Z-New Technologies, Z-Digital en Z-Connectivity zorgen we voor een innovatieve toets in ons programma-aanbod. Tijdens het weekend, bij Z-Talk en Z-Agora, worden dan weer actuele thema’s uitgediept in debatten met bedrijfsmensen en politici. Verder is er ook ruimte voor inspiratie en ontspanning met programma’s als Fleet TV, Z-Sport, Z-Family Business, Z-Wallonië, Z-Villes en Z-Steden.

Adverteren

1. Spotcampagnes: Spot/Billboard/Billboard Packs
2. Non-spotcampagnes: Business Branding/ Z-Cocktail/Z-Pointer

Onze studio, uw studio!

We zetten de akoestische studiodeuren spreekwoordelijk open en verwelkomt u graag voor de realisatie van uw eigen programma-ideeën, webinars, employer brandingvideo’s, snippets met green key en digitale content. Uiteraard versterken we uw boodschap graag via uitzending op Kanaal Z - Canal Z.  

CIM

 

 

Contacts