Toerisme Oostenrijk

Oostenrijk, in elk seizoen een aanrader

Het Oostenrijkse Nationaal Bureau voor Toerisme opereert in een zeer competitieve markt met veel andere landen. De samenwerking met Roularta startte enkele jaren geleden en samen werden en worden mooie resultaten geboekt. De keuze van de juiste content en de juiste distributiekanalen (Knack Weekend , Libelle, Libelle lekker, Libelle Nest, Feeling) was en is de sleutel. Realisatie van Magazines, Native content print en online, e-mailings, dedicated newsletters, LibelleNest News, ... waar bij relevante content, inspirerende foto's en praktische informatie werden en worden gecombineerd.

Doel : om potentiële reizigers te overtuigen, te inspireren om voor Oostenrijk te kiezen voor hun volgende vakantie, een land met een geweldige natuur, gastvrijheid, culinair aanbod en vakantiemogelijkheden.

Onze aanbeveling

In 2021 werden 4 campagnes uitgerold : 

  1. Herbronningscampagne : Native content print en online op de diverse Roularta Brands "Terug naar de natuur en de essentie van het leven"
  2. Summercampagne : Zomermagazine 52 p. + Native content campagne online op de diverse Roularta Brands "Zomervibes - vakantieregio’s en inspiratie voor dat onbekommerde plezier uit je kindertijd"
  3. Culinary campagne : Culimagazine van 16 p. + Native content campagne print + online op de diverse Roularta Brands "Culinair én gastvrij, zo heerlijk smaakt Oostenrijk - Authentiek genieten in berg en dal"
  4. Winter campagne : Wintermagazine  36 p. + Native content campagne online op de diverse Roularta Brands -invalshoek "Winterliefde komt altijd terug - Vier het leven in Oostenrijk"

Extra:  het zomermagazine werd genomineerd voor de BOCA award / in de nieuwsbrief van een plaatselijke zwemclub van Deurnese ijsberen werd het artikel ‘Winterzwemmen in Oostenrijk’ (native content WeekendKnack nov 2021) gepubliceerd.