Streekpersoneel wordt Regiotalent

11 september 2019

Streekpersoneel, de jobrubriek in De Zondag en Deze Week, krijgt een nieuwe naam. Regiotalent. De nieuwe naam belicht twee belangrijke pijlers. Regio omdat werken in eigen regio steeds aan belang wint door de stijgende mobiliteitsproblematiek en de zoektocht naar een betere work/life balans. Talent omdat het juiste talent op de juiste plaats cruciaal is voor een duurzame aanwerving. Op 9 september werd ook de gloednieuwe website regiotalent.be gelanceerd.  Barbara Spyckerelle, directeur Roularta Recruitment Solutions: “Een website die het makkelijker dan ooit tevoren maakt om een job te vinden die bij je past. Dat zetten we kracht bij met de slogan ‘Werk, een stap dichterbij'."

In deze krappe arbeidsmarkt is het moeilijk voor bedrijven om de juiste mensen te vinden. Daarnaast zijn kandidaten ook soms wat afwachtend én kritisch. Ze willen pas van werk veranderen als alle puzzelstukjes perfect in elkaar passen. Zo zoekt 85 % van alle werkzoekenden tijdens het online oriëntatieproces naar informatie over de bedrijfscultuur, drijfveren en waarden van een organisatie.
Dus moeten bedrijven zich goed profileren. Anders verliezen ze (te) veel tijd in de zoektocht naar nieuw talent.

Hoe goed pas je bij een bedrijf?

Om hier een passend antwoord op te bieden, integreert Regiotalent CompanyMatch. Een interactieve tool die werkgevers en werkzoekenden matcht op basis van Cultural Fit. Kandidaten vullen een vragenlijst in en zien meteen hoe goed ze bij een bedrijf matchen. Zo besparen ze tijd in hun zoektocht naar een nieuwe job. Maar ook bedrijven doen hun voordeel: ze verhogen hun employer brand experience, de kwaliteit van instroom én besparen zo op wervingskosten.

Jobs op maat

Weten hoe goed je past bij een bedrijf is belangrijk, maar kandidaten willen natuurlijk vooral ook weten welke jobs bij hen passen. Wat als je beide kon combineren? Regiotalent.be gaat daarom voor jobs op maat. Wie zowel zijn cv aanvult als de CompanyMatch test doet, krijgt jobs die bij hem/haar passen meteen gefilterd op bedrijven waarmee men een sterke match heeft. Zo komt (nieuw) werk alweer een stap dichterbij.
Dankzij slimme data (zoekgedrag, klikgedrag, voorspellend algoritme, …) toont regiotalent.be de juiste jobs aan de juiste mensen, op relevante plaatsen.

Frisse blog

Op de blog inspireren we kandidaten met interessante artikels over hoe je zo efficiënt mogelijk solliciteert, hoe je voor die next step in je carrière gaat, hoe je je kantoor leuk inricht, … Alles dus om makkelijker (nieuw) werk te vinden.

Regiotalent verschijnt als jobrubriek wekelijks in het grootste regionale print netwerk van Vlaanderen, in De Zondag en Deze Week.

Contact Barbara Spyckerelle
Directeur Roularta Recruitment Solutions