Knack Weekend

Print

Nieuwsflashes, indringende interviews, topreportages, kritische analyses, goed geschreven en vaak ontroerende verhalen. Elke week via ons blad, elke dag via onze site.

Lifestyle in al zijn facetten: mode, reizen, gastronomie, architectuur, design, beauty en wellness… De redactie signaleert als eerste wat er in deze domeinen beweegt, vangt trends op en test nieuwe producten en adressen voor u uit.

Kwaliteit is het kernwoord. De benadering is no-nonsense. Dat maakt Knack Weekend uniek, anders dan de klassieke vrouwenbladen. Speciale edities diepen bovendien een aantal thema’s, zoals accessoires, Belgische Mode, reizen… nog eens extra uit.

De Black edities
Knack Weekend verschijnt 9 keer per jaar in een luxe-uitgave, onder de codenaam Black. De Blacks zijn opgebouwd rond een centraal thema dat grondig wordt uitgediept, het zijn echte collector’s items: om te lezen, te herlezen en te bewaren. Ze zijn dikker en groter van formaat, worden gedrukt op mat, milieuvriendelijk papier en bevatten een harmonieuze mix van korte actuele berichten, interessante portretten en boeiende reportages.

Lezerspubliek: pioniers van de goede smaak
Knack Weekend en Le Vif Weekend richten zich tot mannen en vrouwen met een breed interesseveld. Deze mannen en vrouwen zijn op zoek naar informatie en handige tips over hun vrijetijdsbestedingen. Ze houden van kwaliteit en hebben een hoge levensstandaard. Deze lezers en pioniers van de goede smaak zijn altijd op zoek naar nieuwigheden.

Technische info

Global total footprint
Digitaal
90.500
Print
295.000
sociale groepen
2 op 3
opleiding
59,1%

Kerncijfers

  • Taal: Nederlands
  • Periodiciteit: wekelijks
  • Verschijningsdag: woensdag

  • Oprichtingsjaar: 1985

  • Hoofdredacteur: Ellen De Wolf

  • Oplage: 71.261 exemplaren (Print run Cim Brand Report 2024)