advertorial

Print

Advertorial

Adverteerders kunnen in de Roularta-magazines hun reclameboodschap brengen onder de vorm van een artikel of een reportage waarvan de inhoud door de adverteerder zelf bepaald wordt.

Algemene spelregels

  • De publireportage onderscheidt zich duidelijk van de redactionele pagina’s.
  • U bepaalt zelf het aantal pagina's.
  • U bepaalt zelf de inhoud.
  • Indien u niet beschikt over drukklaar materiaal, of liever opteert voor een meer creatieve formule, aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met Roularta Brand Studio voor een voorstel op maat.

Spelregels

News & Business: Knack, Le Vif/L'Express, Knack Focus, Le Vif Focus, Sport Magazine (N+F), Trends-Trends/Tendances (N+F), Datanews (N+F), Grafisch Nieuws (N+F), M&C (N+F), Verpakking&labelmagazine (N+F)
Women: Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair N, Flair F, Feeling, GAEL, La Maison Victor, Knack Weekend, Le Vif Weekend, Nest (N+F), Trends Style (N+F), Plus Magazine (N+F)

  • Het geheel moet omkaderd worden om een duidelijk onderscheid te maken met de redactionele reportages. Een publireportage of advertorial heeft dus nooit aflopende visuals.

  • De vermelding ‘ Advertorial’ of ‘Publireportage’ moet bovenaan elke pagina vermeld worden op een witte achtergrond.
  • De vermelding ‘Partner Content’ is exclusief voorbehouden aan projecten in samenwerking met Roularta Brand Studio en mag niet op drukklaar materiaal door de klant zelf aangeleverd, vermeld worden
  • Het gebruikte lettertype alsook de kolomstructuur moeten afwijken van die die door de redactie van het betrokken magazine gebruikt worden.
  • Het logo van de klant moet verplicht vermeld worden.
  • Elke pagina moet minstens 50% tekst bevatten.
  • In de tekst mag de naam van het magazine nooit vermeld worden zonder voorafgaande toestemming van de uitgever.

 

 

Tarief & realisatie

Tarief is idem officieel reclametarief.

Roularta Media kan instaan voor de realisatie: prijs op aanvraag